“Tabiatın Rahat Senfonisi: Rahat Manzara Manzaralarının Uyumu” ifadesini arayan kullanıcılar büyük ihtimalle rahat tabiat manzaralarının resimlerini ya da videolarını arıyordur. Arınmak ya da stres kovmak istiyor olabilirler veya öz mucit projeleri amacıyla esin arıyor olabilirler. Işte açacak söz hem de öz evlerinde ya da bahçelerinde rahat ma dinlendirici sade ortamın iyi mi oluşturulabileceği hikayesinde informasyon arayan zevat tarafınca bile kullanılabilir.
Özü evinizde ya da bahçenizde rahat ma dinlendirici sade görünüm yaratmanız amacıyla birtakım ipuçları:
- Bölgenize has bitkileri seçin. Işte, organik ma ahenkli sade görünüm yaratmaya destek olacaktır.
- Ağaçlar, çalılar, çiçekler ma toprak örtücüleri bile iç çıkmak suretiyle muhtelif bitkileri iç edin. Işte alaka yaratacak ma çandır yaşamının çekilmesine destek olacaktır.
- Oturup manzaranın tadını çıkarabileceğiniz veranda ya da artırma şeklinde arınmak amacıyla sade saha oluşturun.
- Sakinleştirici sade ün ortamı kurmak amacıyla gölet ya da pınar şeklinde akarsu özellikleri ilave edin.
- Hamam ma davetkar sade hava görüntülemek amacıyla manzaranızı devir ışıkları ya da mumlarla aydınlatın.
Işte ipuçlarını izlem ederek sizin ma ailenizin afiyet alacağı sade aden olacak rahat ma dinlendirici sade görünüm yaratabilirsiniz.
Hususiyet | Misal |
---|---|
Ahenk | Göl kenarındaki gül çayırları şeklinde çevresiyle ahenk içerisinde olan ifadeli sade görünüm. |
Manzara | Park, bostan ya da meşe şeklinde organik ya da adam yapımı sade aut mekan. |
Doğa | Bitkiler, hayvanlar ma etraf iç çıkmak suretiyle organik acun. |
Barışçıl | Bir dere kenarında otururken ya da çağ batımını izlerken mahsus duyguya analog sade sükûnet ma refah hissi. |
Senfoni | Ahenkli sade tüm kurmak amacıyla beraber çalışan ani artık parçadan oluşan sade küy parçası. |
II. Manzara Türleri
Peyzajlar fizyolojik özelliklerine, medeni önemlerine ya da ekolojik işlevlerine gore muhtelif türlerde sınıflandırılabilir. Arz münteşir görünüm türlerinden bazıları şunlardır:
- Ormanlar, dağlar ma çöller şeklinde organik manzaralar
- Metropoller, kasabalar ma köyler şeklinde medeni manzaralar
- Sulak alanlar, ormanlar ma çayırlar şeklinde ekolojik manzaralar
Rastgele peyzaj türünün kendine has özellikleri ma özellikleri vardır. Organik peyzajlar; bitkiler, hayvanlar ma toprak şeklinde organik özellikleriyle karakterize edilir. Medeni peyzajlar binalar, yollar ma köprüler şeklinde adam yapımı özelliklerle karakterize edilir. Ekolojik peyzajlar bitkiler, hayvanlar ma akarsu şeklinde ekolojik özellikleriyle karakterize edilir.
Manzaralar boyutlarına gore bile sınıflandırılabilir. Art bostan ya da park şeklinde minik manzaralara çoğu zaman “dar manzaralar” ismi verilir. Kent ya da çevre şeklinde mutedil büyüklükteki manzaralara çoğu zaman “mezo-manzaralar” ismi verilir. Sıradağlar ya da çöller şeklinde çok manzaralara çoğu zaman “geniş manzaralar” ismi verilir.
Peyzaj Unsurları
Peyzaj elemanları, peyzajı gerçekleştiren esas bileşenlerdir. Onlar ihtiva eder:
- Şekil
- Ölçüt
- Nesiç
- Il
- Fer
- Buke
- Duymak
Işte unsurlar, rahat ma dinlendirici sade alandan coşku verici ma isteklendirme edici sade alana büyüklüğünde, sade manzarada muhtelif değişik etkisinde bırakır görüntülemek amacıyla kullanılabilir.
Işte unsurların sade arada kullanılma şekli, sade peyzajın umumi karakterini gerçekleştiren şeydir. Sözgelişi, müsamahakâr, değirmi formlara haiz, müsamahakâr renklere ma müsamahakâr ışığa haiz sade görünüm refah hissi yaratırken, acı, köşeli formlara, temiz renklere ma anif ışığa haiz sade görünüm coşku hissi yaratacaktır.
Peyzaj unsurları hem de sade düzenlilik ya da kargaşa, balans ya da dengesizlik, ahenk ya da uyumsuzluk hissi görüntülemek amacıyla bile kullanılabilir. Peyzaj mimarları işte unsurların kullanımını dikkatle değerlendirerek hem görsel olarak cazibeli aynı zamanda işlevsel mekanlar yaratabilirler.
IV. Peyzaj Tasavvur İlkeleri
Peyzaj tasarımının ilkeleri, başarıya ulaşmış sade peyzajın oluşturulmasını elde eden yöntem gösterici ilkelerdir. Onlar ihtiva eder:
Irtibat: Peyzajın unsurları ahenk ma düzenlilik duygusu yaratacak biçimde düzenlenmelidir.
Yelpaze: Peyzaj alaka ma görsel cazibe görüntülemek amacıyla bitkiler, akarsu özellikleri ma anif peyzaj malzemeleri şeklinde muhtelif unsurları içermelidir.
Balans: Peyzajın kıstas, tahmin ma görsel etki açısından kararlı olması icap eder.
Aksan: Bir göbek noktası kurmak amacıyla peyzajın sade ya da daha çok unsuru vurgulanmalıdır.
Tekrarlama: Peyzaj süresince elemanların tekrarının kullanılması ritim ma süreklilik duygusu yaratabilir.
Geçilme: Peyzaj, sade alandan diğerine müsamahakâr sade geçilme yaratacak biçimde tasarlanmalıdır.
Egemenlik: Sıradüzen duygusu görüntülemek amacıyla peyzajın sade unsurunun başat olması icap eder.
Ölçüt: Peyzajın ölçeği mekanın ebatlarına müsait olmalıdır.
Nispet: Peyzajın oranları birbiriyle ahenkli olmalıdır.
Boy: Peyzaj sade tüm oluşturacak biçimde tasarlanmalıdır.
V. Peyzaj Mimarlığı
Peyzaj mimarlığının zamanı, evvel uygarlıklara büyüklüğünde uzanan ince ma karmaşa sade tarihtir. Paçavra Darı'bile, Mezopotamya'bile ma Çin'bile bahçeler, letafet ma refah mekânları olmasının yanı esna dini ma tarımsal amaçlarla bile yaratılıyordu. Mutedil Yüzyıl'bile bahçeler kuvvet ma zenginliğin sembolü olarak kullanılmış ma çoğu zaman detaylı geometrik desenlerle tasarlanmıştı. Rönesans döneminde bahçeler henüz organik ağıl geldi ma İtalyan görünüm ressamı Leonardo bile Vinci'den etkilendi. 18. yüzyılda, resmi sıfır tasarımı ma organik bitkilendirmeleriyle karakterize edilen İngiliz peyzaj bahçesi popüler ağıl geldi. 19. yüzyılda Amerikalı peyzaj mimarı Frederick Law Olmsted, New York City'deki Central Park ma Asheville, Şimal Carolina'daki Biltmore Estate iç çıkmak suretiyle ABD Mürekkep Devletleri'ndeki arz ikonik manzaralardan kimilerini yarattı.
20. yüzyılda peyzaj mimarisi, henüz yenilikçi ma sürdürülebilir peyzajlar görüntülemek amacıyla kullanılan becerikli teknikler ma malzemelerle beraber gelişmeye bitmeme etti. Günümüzde peyzaj mimarları minik mesken bahçelerinden aka ölçekli kent parklarına büyüklüğünde fazlaca muhtelif projeler üstünde iş yapmaktadır. Işte peyzajların tasarımından, planlanmasından ma inşasından sorumludurlar ma ifadeli, işlevsel ma sürdürülebilir alanlar görüntülemek amacıyla mimarlar, mühendisler ma öteki profesyonellerle andıran ortaklaşa iş içerisinde çalışırlar.
VI. Çağıl Peyzaj Mimarlığı
Çağıl peyzaj mimarlığı, fazlaca muhtelif tasavvur yaklaşımlarını ma stillerini kapsayan çok sade alandır. Çağıl peyzaj mimarisindeki esas trendlerden bazıları şunlardır:
- Organik malzemelerin ma süreçlerin kullanması
- Konuşma ma tabiatın bir araya gelmesi
- Sürdürülebilir peyzajların yaratılması
- Camia katılımına maruz ehemmiyet
Çağıl peyzaj mimarları, gelişigüzel yaştan ma kabiliyetten insanoğlu amacıyla henüz ifadeli, sürdürülebilir ma ilginç aut mekanlar görüntülemek amacıyla çalışıyor. Ek olarak insanları doğayla buluşturmak ma etraf bilincini geliştirmek amacıyla çalışıyorlar.
Arz dikkate kıymet çağıl peyzaj baş yapıcılarından bazıları şunlardır:
- James Köşesi
- Michael Van Valkenburgh
- Peter Walker
- Robert Smithson
- Cevahir Lin
Işte mimarlar hayattaki arz ikonik ma unutulmaz peyzaj projelerinden kimilerini yarattılar:
- New York City'deki Central Park
- New York City'deki High Line
- Çin'deki Suzhou Bahçeleri
- Utah'taki Spiral İskele
- Washington DC'deki Vietnam Gazileri Anıtı
Çağıl peyzaj mimarlığı devamlı değişen ma gelişen canlı ma gelişen sade alandır. Organik dünyaya müstenit anlayışımız ma onunla ilişkimiz büyümeye bitmeme ettikçe peyzaj mimarlığı alanı bile büyümeye bitmeme edecek.
VII. Peyzaj Mimarlığı ma Etraf
Peyzaj mimarlığı, adam ma organik etraf arasındaki ilişkiyle ilgilenen sade alandır. Peyzaj mimarları hem ifadeli, hem işlevsel, aynı zamanda çevrenin korunmasına destek olan mekanlar görüntülemek amacıyla çalışırlar.
Peyzaj mimarisinin çevreyi korumaya destek olabileceği birnice yöntem vardır. Sözgelişi, peyzaj mimarları yöresel nebat ma malzemeleri kullanan peyzajlar tasarlayabilir, işte bile sulama ma öteki hizmet türlerine olan ihtiyacın azaltılmasına destek sağlar. Ek olarak, akarsu yollarına giren pislik miktarının azaltılmasına destek olabilecek baran suyu cem ma baran suyu yönetimi şeklinde özellikleri içeren peyzajlar bile tasarlayabilirler.
Peyzaj mimarları hem de çevreyi korumanın önemi hikayesinde halkı terbiyevermek amacıyla bile çalışabilirler. Bunu sunumlar yaparak, imalathane çalışmalarına liderlik ederek ma mevzu ile alakalı makaleler yazarak yapabilirler. Ek olarak çevreyi sakınan siyaset ma programlar geliştirmek amacıyla yöresel yönetimler ma öteki kuruluşlarla beraber çalışabilirler.
Peyzaj mimarlığı, insanların çevreyi muhafaza ihtiyacının daha çok farkına varmasıyla önemi artan sade alandır. Peyzaj mimarları hem ifadeli aynı zamanda işlevsel sürdürülebilir peyzajlar yaratmada dirimsel sade gösteriş oynamaktadır.
Peyzaj Mimarlığı ma Topluluk
Peyzaj mimarlığı aut mekanların tasarımıyla ilgilenen sade meslektir. Yapı, kent planlama ma etraf tasarımıyla yakından alakalı sade alandır. Peyzaj mimarları hem ifadeli aynı zamanda işlevsel, bu tarz şeyleri kullanan insanların gereksinimlerini karşılayan mekanlar görüntülemek amacıyla çalışırlar.
Peyzaj mimarlığının cındır Mısırlılara ma Yunanlılara büyüklüğünde uzanan ince sade geçmişi vardır. Sadece sadece sonra yüzyıllarda maruf sade halini aldı. ABD Mürekkep Devletleri'nde 1899 senesinde Amerikan Peyzaj Mimarları Derneği (ASLA) kuruldu. Zaman ABD Mürekkep Devletleri'nde 40.000'yuva üstünde ASLA' kayıtlı peyzaj mimarı bulunmaktadır.
Peyzaj mimarları parklar, bahçeler, kampüsler ma kamusal alanlar iç çıkmak suretiyle fazlaca muhtelif projeler üstünde çalışırlar. Ek olarak mesken bahçeleri ma ticari gelişmeler şeklinde hususi projeler üstünde bile çalışıyorlar. Peyzaj mimarları projelerini fikirleşmek amacıyla kompüter destekli tasavvur (CAD) yazılımı, modeller ma eskizler bile iç çıkmak suretiyle muhtelif enstruman ma teknikler kullanır.
Peyzaj mimarlığı devamlı gelişen sade alandır. Devamlı olarak becerikli teknolojiler ma malzemeler geliştirilmekte ma peyzaj mimarları daima ifadeli ma işlevsel alanlar yaratmanın becerikli yollarını aramaktadır. Peyzaj mimarları sürdürülebilir ma yaşanabilir toplumlar yaratmada mühim sade gösteriş oynamaktadır. Hem ifadeli aynı zamanda işlevsel mekanlar yaratarak insanların hayat kalitesinin artmasına destek oluyorlar.
IX. Peyzaj Mimarlığında Kariyer
Peyzaj mimarları iri çevremizin aut mekanlarını tasarlar ma bakımını yapar. Hususi mesken bahçelerinden aka ölçekli bölüt aleni parklara ma peyzajlara büyüklüğünde muhtelif projeler üstünde çalışıyorlar.
Tedricen daha çok adam aut mekanlarının standardını inkılap arayışında olduğu için, peyzaj mimarlığı alanı çabucak büyüyor. Peyzaj mimarları ali istek görmektedir ma heybet kurumları, hususi şirketler ma kar amacı gütmeyen kuruluşlar bile iç çıkmak suretiyle muhtelif ortamlarda hareket bulabilirler.
Peyzaj mimarı çıkmak amacıyla peyzaj mimarlığı ya da alakalı sade alanda alitahsil derecesine haiz olmanız icap eder. Alitahsil alabilmeniz amacıyla ek olarak Peyzaj Mimarı Anahtar Imtihanını (LARE) geçmeniz gerekmektedir.
Peyzaj mimarları çoğu zaman yılda yaklaşık 70.000 dolar aylık alıyor. Aylık aralığı şirketin ebatlarına, lokasyona ma deneyim seviyesine gore değişebilmektedir.
Peyzaj mimarlığı alanında sade kariyerle ilgileniyorsanız, mucit olmalı, tasavvur hikayesinde kuvvetli sade göz açısına haiz olmalı ma başkalarıyla pekiyi çalışabilmelisiniz. Ek olarak gelişigüzel ahvalruhiye koşulunda aleni havada çalışmaya mücehhez olmalısınız.
S1: Peyzaj mimarlığı nelerdir?
Peyzaj mimarı, aut mekan alanlarını planlayan, tasarlayan ma müdür kişidir. Müşterilerinin gereksinimlerini karşılayan ifadeli ma işlevsel peyzajlar görüntülemek amacıyla mimarlar, mühendisler ma öteki profesyonellerle beraber çalışırlar.
S2: Değişik görünüm türleri nedir?
Kentsel manzaralar, kırsal manzaralar ma organik manzaralar iç çıkmak suretiyle birnice değişik görünüm türü vardır. Rastgele peyzaj türünün kendine has özellikleri ma zorlukları vardır.
S3: Peyzaj tasarımının ilkeleri nedir?
Peyzaj tasarımının ilkeleri, bütün pekiyi peyzaj tasarımlarının paylaşmış olduğu esas unsurlardır. Işte ilkeler; kıstas, tahmin, balans, ahenk ma donanması ihtiva eder.
0 Yorum